ligowiec.net strona główna
paulinus
piłka nożna / Ekstraklasa
piłka nożna / Ekstraklasa -
Pogoń jako symbol Szczecina na regatach
autor: portowcy.orgMłodzież szczecińskich gimnazjów i liceów wzięła udział w The Tall Ships Races 2014 jako Żeglarska Reprezentacja Szczecina na żaglowcu „Kapitan Borchardt”. Jednym z punktów podróży były parady załóg w Bergen w Norwegii oraz Esbjergu w Danii.
- (…) w Bergen weźmiemy udział w paradzie, w której musimy zaprezentować nasze miasto i region - tak brzmiały słowa opiekuna grupy, na pierwszym spotkaniu organizacyjnym. Te słowa były kluczowe, ponieważ Piotrek jeden z uczestników z entuzjazmem na ustach powiedział „weźmy od Pogoni sektorówki, będziemy nimi wymachiwać, będzie nas widać z daleka. Przecież Pogoń to symbol Szczecina w sporcie, a regaty to sport”. Pomysł został bardzo szybko podchwycony. Wówczas Konrad na drugi dzień skierował się z prośbą do Stowarzyszenia „Portowcy”o wypożyczenie flag.
- Ku naszemu zaskoczeniu bardzo szybko skontaktował się z Konradem przedstawiciel Stowarzyszenia. Jako Żeglarska Reprezentacja Szczecina otrzymaliśmy od Stowarzyszenia baner okolicznościowy wydany specjalnie na paradę załóg w TTSR 2014. Dzięki niemu mogliśmy przemierzać ulice Bergen w Norwegii oraz Esbjergu w Danii. Na banerze widniały Wały Chrobrego, które dzięki zeszłorocznym regatom stały się miejscem rozpoznawalnym wśród ludzi z różnych rejonów świata - przekonuje Żeglarska Reprezentacja Szczecina.

- Nasza przygoda rozpoczęła się w Aarhus w Danii 18 lipca zwiedzaniem miasta i zaokrętowaniem. Wówczas ruszyliśmy do Bergen. Podczas drogi już na wodzie przeszliśmy szereg szkoleń oraz otrzymaliśmy informacje o bezpieczeństwie na wodzie. Dopisywała nam piękna pogoda oraz sprzyjające wiatry. W kolejnym dniu rejsu wszyscy uczestnicy zebrali się w mesie i wówczas został przedstawiony plan naszej prezentacji na paradzie. Wtedy uczestnicy dowiedzieli się o niespodziance przygotowanej przez Stowarzyszenie „Portowcy”. Wszyscy uczestnicy spotkania byli mile zaskoczeni i ucieszyli się z takiego prezentu. Nim dotarliśmy do cel naszej podróży mieliśmy przyjemność płynąć pomiędzy słynnymi fiordami. Droga ta zawiodła nas do Stavanger w Norwegii. Kiedy dotarliśmy do portu na żaglowcu „Kapitan Borchardt” pojawił się baner otrzymany od Stowarzyszenia. Dzięki kolorowemu banerowi ludzie, którzy zwiedzali nabrzeże i mieszkańcy miasteczka bez problemu orientowali się skąd przypłynęliśmy i jakie miasto reprezentujemy. Robili sobie pamiątkowe zdjęcia z załogą żaglowca na tle baneru, na którym znajdowały się nie tylko symbole naszego państwa, ale i miasta oraz klubu sportowego. Były również osoby, które po zobaczeniu symboli naszego klubu sportowego chętnie wymieniali zdania na temat gry Portowców w lidze. Okazało się, że my - Portowcy w Norwegii i w Danii jesteśmy rozpoznawalni. Wieczorem ruszyliśmy w dalszy rejs. Na pokładzie „Kapitan Borchardta” trwały przygotowania do parady. Następnego dnia dotarliśmy do portu w Bergen. Kiedy wpływaliśmy do portu przywitano nas hymnem państwowym- „Mazurkiem Dąbrowskiego” było to bardzo przyjemne. Załoga po wykonaniu wszystkich swoich obowiązków udała się na zwiedzanie miasta. W piątek tj. 25.07.14 od rana trwały zawody sportowe dla załóg. My jako sportowcy braliśmy udział we wszystkich zawodach jak piłka nożna, siatkówka, koszykówka, wyścigi łodzi wikingów, bieganie po schodach, jeżdżenie na rowerze oraz śpiewie. Mimo, że byliśmy jedną z  najmłodszych grup wiekowych (15- 19 lat) udało się nam wypaść dość dobrze na tle wszystkich załóg. Po zawodach dotarliśmy do naszego „pływającego domu” i rozpoczęliśmy przygotowania praktyczne do parady, która odbyła się w godzinach popołudniowych. Kolejną niespodzianką dla załogi były granatowo-bordowe szaliki przekazane wraz z banerem od Stowarzyszenia. Były on wykorzystane podczas parady załóg. Po południu dotarliśmy na miejsce spotkania gdzie rozpoczęła się parada. Każda z załóg przedstawiała swoje pomysły na zaprezentowanie swojego statku i miejsca skąd pochodzą. Nasz przemarsz i pokaz był najbardziej kolorowy i głośny. Szaliki ufundowane przez www.GBStyl.pl wirowały w górze niczym po zdobyciu gola. Wymachującym szalikom towarzyszyły okrzyki. Wielu ludzi robiło sobie na tle naszej parady zdjęcia, kręcili filmiki. Nie raz z tłum było słychać słowa: „great idea”, „oh beautiful city”, „extra scarves”, a także „ o o Pogoniarze idą”. Podczas parady usłyszeliśmy wiele miłych słów od mieszkańców i przyjezdnych do Bergen. Już pod koniec parady spotkaliśmy studentów z żaglówki sy Politechnika, z którymi do końca parady wspólnie reprezentowaliśmy barwy miasta. Czas rejsu Aarhus - Stavanger- Bergen upłynął szybko, w miłej atmosferze oraz sympatycznie. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc i ludzi. Nauczyliśmy się życia w grupie oraz współpracy w różnych obszarach życia załogi żaglowca. - wspominają i dziękują członkowie Żeglarskiej Reprezentacji Szczecina TTSR 2014.
źródło: portowcy.org

dzisiejsze newsy

top komentarze
newsy:
1 » Ryszard Tarasiewicz now »
mecze:
33 » Gavia Choszczno-Olimp Z »
27 » Wrzos Borne Sulinowo-Po »
21 » Orzeł Wałcz-Chemik Poli »
15 » Mirstal Mirosławiec-Jed »
14 » Błonie Barwice-KS Dziko »
14 » Myśla Dargomyśl-Dąb Dęb »
11 » Zawisza Grzmiąca-Wiarus »
10 » Gwardia Koszalin-Polski »
10 » Unia Dolice-Darłovia Da »
10 » Pogoń Wierzchowo-Błonie »